Jumaat, 12 September 2014

Laman Idaman

Alhamdulillah,esok dah mula cuti sekolah dan saya sudah menghabiskan penandaan kertas percubaan BM PT3.Tiga hari bersengkang mata hingga nak tambah catatan blog pun tak ada masa.Nak mengemas rumah pun ala kadar saja.Bila dah siap menanda kertas peperiksaan,leganya.Barulah ada mood nak buat kerja-kerja lain.
Semaknya mata melihat pemandangan di depan rumah tapi buat-buat tak nampak saja sebelum ni.Almari dapur yang diletakkan di depan untuk menyimpan peralatan cuci-cuci kereta dan perkebunan sudah rosak tapi tak tahu tempat nak dibuang,makanya terbiarlah di situ.Bila dah cuti sekolah,baru terasa nak ubah keadaan di luar rumah tu.
Sebelum raya tempoh hari,jiran sebelah telah melakukan ubah suai dengan meninggikan dinding tepi.Ada baiknya juga begitu,terlindunglah sedikit pandangan ke dalam rumah.Bila terpandang gambar ni,sukalah pula tengok wajah macam ni.Kayu yang bersilang tu dah ada di rumah,rak kecil tu pun dah ada tapi tersimpan saja kerana dah tak tahu tempat nak gantung.Masalahnya,mana nak humban almari dapur tu?Kerusi jati pun dah ada di luar.
gambar hiasan yang dipetik daripada fb...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan