Sabtu, 29 April 2017

Lima Kali Untuk Deko 2016

Gigih saya mencari kesesuaian untuk ruang tamu ni.Mula-mula guna meja sisi dan meja kopi yang ada namun masih belum jumpa kesesuaian yang dicari.Makanya,saya membeli troli jati dan rak kacang.Namun,kedudukan bunga pula yang menjadi eksperimen.


Deko Troli

Deko-deko saja tak menjadi masalah tapi nak mengekalkannya agak susah kerana tahun ni makin sibuk.Nak sapu habuk pun makan masa..

Nota kaki:Nak beli almari antik untuk simpan semua barang antik tu pun kena fikir banyak kali kerana perabot dalam rumah dah penuh...

Deko dari Cermin Lazada

Salam bulan Syaaban.
Untuk deko Syawal,memadailah ini yang diubah.Asalnya cermin Lazada tapi dah jadi bingkai kerana susah nak mencari bingkai semata-mata.Kena korbankan cerminnya.


Guna paku untuk gantungkan bingkai tu.paku ni agak tebal,sebab itu saya memilih paku jenis macam ni di Mr Diy.harganya pun tak sampai RM 2.9



Khamis, 13 April 2017

Melabel Rak

Tahun ni agak sibuk bila dilantik penyelaras SPBT.Reda je dengan jawatan tu..


Khamis, 16 Februari 2017

Selasa, 14 Februari 2017

Memburu Pinggan Lagi

Penggemar barangan antik pula sekarang ni.Layan sajalah..







Aktiviti Cuti Tahun Baharu Cina

Tak bercuti ke mana-mana,makanya pandailah-pandailah isi masa. Anak memang kebosanan.
Jalan-jalan ke Tesco Setia Alam saja.
Baiki bahagian lengan baju kerana agak panjang.Pendekkan sikit 
dan letak getah supaya bercekak

Lap habuk di kerusi ni.dah beberapa tahun tak lap.memang banyak habuk


Lap tingkap.Bukannya selalu rajin..

Sempat jahit kain ni untyuk dipadankan dengan blaus ni.Dapat belipun dengan harga yang murah RM 39 saja tak termasuk pos.

Nota kaki:Keluar jalan-jalan pun memang habis duit.Kena beringatlah sekarang sebab barang kebanyakannya agak mahal.Nak tak nak akan berbelanja juga.

2017-Genap 40 tahun

Dah sebulan lebih baru berkesempatan menuis di sini..