Ahad, 28 Mac 2010

Cuci Gambar Ruang Tamu...

Gambar ni belum dicuci lagi,maka tak dapatlah nak menghantar peraduan tu..


Untuk mencuci gambar, beberapa kedai telah saya pergi.Hanya satu kedai sahaja setakat ni yang gambar memuaskan.Saja untuk mencuba setelah tidak berpuas hati dengan satu kedai tu, saya pergi pula ke kedai yang satu lagi.Kedua-dua kedai terletak dalam deretan yang sama.Saya berpuas hati apabila juru jual memberitahu harga untuk satu keping gambar ialah 60 sen sahaja.

Sebaik sahaja saya meyerahkan pen drive,juru jual tersebut menyambung lagi bahawa caj RM 2 dikenakan jika mengambil gambar itu hari ini tetapi RM 1.00 sahaja jika mengambilnya esok.Dalam hati saya hanya mampu berkata,dah terkena dah.Nak tak nak, saya terpaksa juga membayar RM 10 untuk lapan keping gambar.Macam-macam taktik pekedai.Nasib baiklah gambar kali ini agak baik berbanding dengan kedai yang satu lagi.

Walau bagaimanapun, satu gambar tidak dapat dicuci kerana gambarnya telah rosak.Masalah lagi.Balik dari kerja, saya segera melakukan operasi kerana esok saya akan menyelesaikannya. Sudah lama saya ingin menyertai pertandingan anjuran Majalah Keluarga.Walaupun semuanya sudah siap, namun hingga kini masih belum berkesempatan untuk mengeposnya kerana minggu ini merupakan minggu yang agak sibuk.