Selasa, 9 Mac 2010

Beli atau Tidak?


Melihat resipi dalam majalah Nur ini,teringat saya kepada mangkuk besar yang mempunyai cawan yang boleh digantungkan di sisinya.Berkali-kali saya berhasrat untuk membelinya tetapi sering terbantut hasrat tersebut disebabkan selalu berfikir,"Bolehkah mangkuk ini dimanfaatkan?Bila masa pula saya nak menggunakannya memandangkan saya memang jarang-jarang mengadakan majlis di rumah." Untuk membeli pinggan mangkuk, saya akn melihat kegunaannya terlebih dahulu. Jika sudah ada, saya akan berfikir banyak kali.Mungkin disebabkan saya bukannya jenis yang suka menambah koleksi pinggan mangkuk,hasrat untuk memiliki mangkuk tersebut pun akan difikirkan semula.Tapi, untuk memiliki buku dan baju,saya tidak perlu berfikir berkali-kali...Itulah kuasa buku dan baju berbanding pinggan mangkuk