Sabtu, 13 Mac 2010

Perkhemahan T5




Hari ini saya dikehendaki bertugas untuk program Perkhemahan Tingkatan 5.Kalau diikutkan memang saya tidak terlibat dengan program ini kerana saya hanya mengajar tingkatan 4,tetapi disebabkan saya juga merupakan guru penasihat PBSM,secara tidak langsung saya tidak boleh mengelakkan diri untuk hadir membantu beberapa ahli PBSM yang bertugas pada hari ini. Untuk slot waktu pagi, ahli PBSM dikehendaki menerangkan cara-cara melakukan rawatan kecemasan kepada peserta perkhemahan.Selepas mereka didedahkan dengan cara-cara untuk membuat rawatan kecemasan,mereka dikehendaki membuat praktikalnya pula. Markah mereka akan diambil.Penglibatan mereka akan menyumbang kepada markah kumpulan.Semasa dua kumpulan sedang mendengar demonstrasi tentang rawatan kecemasan, dua kumpulan lagi akan mengikuti latihan kawad kaki.Mereka juga akan dinila semasa menjalani latihan kawad.