Jumaat, 23 April 2010

Idea Datang Lagi...Alahai Dapurku

Hari Sabtu lepas saya dan beberapa jiran lain berkesempatan menziarahi jiran baharu yang baru bersalin anak yang kedua.Rumahnya hanya depan rumah saya.Kesempatan itu digunakan untuk menerjah ke ruang dapur rumahnya.Nampaknya saiz dapur rumahnya agak luas kerana dapurnya bersaiz empat segi sama berbanding dapur rumah saya yang agak memanjang.Agak selesa ruang dapurnya.Apabila berkumpul beramai-ramai,mulalah keluar idea tentang deko rumah.Terlintaslah pula di hati saya untuk memecah dinding tandas supaya dapur saya agak luas.Keesokannya,mulalah saya mereka kabinet baru.Buat masa sekarang,saya belum lagi mempunyai banyak himpunan pinggan mangkuk,tetapi kebinat dapur yang berukuran 12 kaki itu sudah tidak mampu menampung pertambahan koleksi pinggan mangkuk baharu.Apa-apapun mesti bersabar dahulu memandangkan Pertandingan Dapur impian belum berakhir.Borang penyertaan sudah dihantar Jumaat lalu.Manalah tahu tuah saya kali ini.Kalau tidak ada rezeki,wang simpanan yang semakin berkurangan tu sedia dikorbankan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan