Jumaat, 29 Oktober 2010

Banyaknya kerja

Cuti Deepavali ni saya akan ke Langkawi.Saat sebegini rasa macam tak nak ke mana-masa pun kerana banyak kerja yang perlu diselesaikan.Bertugas di Bilik Peperiksaan tidak memberi ruang untuk saya menyelesaikan kerja-kerja menanda kertas BM dan Sastera dengan tenang.Pendek kata,tidak sempatpun saya nak menanda kertas peperiksaan.Masa yang ada penuh dengan kerja mengejar guru yang lambat masuk kelas dan mengurus fail peperiksaan.Saat sibuk begitupun,sempat lagi saya mengemas kini blog dan membelek fb.Dua perkara tu rutin.
1.Semak kertas BM
2.Semak kertas sastera
3.Siapkan fail ULBS
4.Siapkan fail PATS
5.Kemas kini profil pelajar
6.Buat surat pertuduhan gantung-bila akhir tahun saja,ramailah pula pelajar yang ponteng sekolah hingga 40 hari.
7.Buat TOV tingkatan 4
8.Siapkan sijil PLBS t3
9.Siapkan markah sivik-folio

Kerja yang sepatutnya siap masa peperiksaan PMR pun belum juga dapat disiapkan.Sekarang tambah pula kerja baharu...haru biru juga jadinya.Ya Allah,permudahkan saya untuk menyiapkannya...

Ini belum ditambah kerja-kerja rumah yang tidak pernah siap.Sabar sajalah...