Rabu, 15 Disember 2010

Diari Hari Ini

Hari ni saya perlu menjadi pengiring sekali lagi,maknanya hari ini merupakan hari terakhir saya bertugas mengawas SPM.Jam 6 pagi saya telah bertolak ke bilik kebal bersama rakan di depan rumah.Nasib baik ada akak ni,selesai masalah saya.Terima kasih banyak2lah kerana sudi menumpangkan saya.Hari ni kertas EST.Hanya 5 orang saja yang mengambil subjek ini,maklumlah subjek yang susah,ramai yang tak sanggup.
Memandangkan subjek ni susah,soalannya pun tak banyak.Tamat kertas 1,kertas 2 pula jam 11 nanti. Dua jam nak menunggu kertas 2,terpaksalah saya berkurung di dewan dalam masa dua jam tu,bosan juga.Pengawas pula hanya 3 orang,yang lain2 direhatkan sebab calonnya pun hanya 5 orang saja.Kalau bawa netbok,boleh juga berinternet tapi tak perasan pula lama juga nak menunggu untuk kertas 2. Kertas 2 merupakan soalan objektif , hanya ada 30 soalan sahaja untuk dijawab dalam masa satu jam.Memanglah susah subjek ni.Mengantuk betul dalam masa satu jam tu.Saya tidur je,tapi tak boleh nak lena lama sangat sebab bimbang pula jika ada penyelia kawasan datang.Dah habis kertas 2,yahoo…saya dah merdeka.
Sampai rumah,petang ni ada orang nak datang untuk ukur ruang dapur.Masa nilah saya sempat mereka design baru.Entah ke berapa kali saya mereka kabinet dapur tambahan ni kerana idea selalu berubah-ubah mengikut keperluan dapur.Barang-barang dapur banyak lagi yang bersepah kerana kekurangan tempat penyimpanan.Untuk keselesaan mata dan ketenangan hati,terpaksalah dikorban sisa-sisa baki wang KWSP yang semakin nipis.Kononnya nak menabung sebab itulah tak digunakan kesemuanya dan ditinggalkan sedikit,tapi nampaknya duit tabungan tu pun makin susut.Alang2 nak susut,habiskan terus supaya nampak hasilnya..Baru saja siap mereka ruang dapur baru,kontraktor yang dipanggil telah menelefon saya,mereka dalam perjalanan...moga impian terlaksana.Lamanya nak menunggu 3 minggu lagi untuk melihat hasilnya...
nak tambah kabinet di tepi peti ais dan meja makan tu.sekarang ruang meja tu dah kosong..