Khamis, 16 Disember 2010

Mengapa Saya Menjadi Blogger?

Sehingga kini,sudah 260-an bahan telah berjaya memenuhi di laman blog saya.Tak pasti pula blog saya ini ada peminatnya atau tidak,namun itu bukanlah penghalang untuk saya terus menulis di sini kerana saya ada beberapa sebab blog peribadi yang sunyi sepi ini terus hidup dalam aura tersendiri.
1.Minat menulis mendorong saya menjadi penulis bebas.Biarpun bahasa saya hanya bahasa biasa dan kata-kata yang disusun tidak seindah bahasa-bahasa orang lain,namun untuk menyusun bahasa yang biasa itupun kebiasaannya menjadi kelu.Berhadapan dengan netbok menyebabkan minda berfikir panjang untuk memulakan ayat dan menyusun kata-kata.Apatah lagi untuk menyusun kata-kata yang luar biasa.
2.Minat untuk mempunyai catatan sendiri mendorong saya untuk mewujudkan blog peribadi.Walaupun blog ini kurang dikunjungi oleh blogger lain,namun keinginan untuk merakam catatan sendiri tentang kehidupan seharian supaya tulisan saya dapat ditatap pada masa akan datang tidak mematahkan semangat saya untuk menghidupkan rumah alam maya ini.
3.Tulisan saya ini bukanlah untuk mendapat pujian daripada orang ramai,namun cukuplah sekiranya saya dapat berkongsi sesuatu dengan orang lain terutamnya tentang agama kerana sampaikanlah walaupun sepatah kata.Berdakwah melalui tulisan cuba saya terapkan dalam blog ini walaupun tidak banyak.
4.Minat dalam IT membolehkan saya memahirkan diri dalam IT walupun pengetahuan masih cetek.
5.Menambah kenalan melalui alam maya.Mengeratkan silaturrahim dituntut dalam agama.Saya memang suka berkawan.Zaman persekolahan dulu,ramai penpall.Kini dua antaranya masih berhubungan lagi...


berpandukan buku ini,saya berjaya membina blog sendiri...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan