Ahad, 23 Mei 2010

Pendaftaran Matrikulasi Asasi di UiTM Puncak Alam



Tahun lepas semasa saya masih berulang alik ke Shah Alam,pembinaan kampus UiTM Puncak Alam masih dalam pembinaan.Tetapi hari ini saya berpeluang menghantar anak saudara belajar di sana.Teringatlah pula pengalaman saya semasa mula-mula mendaftar di USM bulan Mei 1998 dulu.Tawaran tersebut menjadi tiket untuk peluang hidup berdikari di rantau orang biarpun selama ini saya tidak pernah berjauhan dengan keluarga.Tawaran untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang pendidikan memang tidak diduga kerana saya amat mengharap untuk mendapat kursus lain.Apa-apapun tawaran itu diterima dengan hati yang terbuka, sekurang-kurangnya selepas tamat belajar, saya tidak perlu bimbang akan kerjaya yang akan saya ceburi kerana sememangnya kerjaya guru sudah menanti.Pada masa pendaftaran,hanya kakak sulung berserta keluarganya dan ayah saya sahaja yang menghantar saya ke Pulau Pinang. Kami bertolak awal dan berkesempatan bermalam di rumah abang ipar kakak bagi memudahkan urusan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan