Khamis, 22 Julai 2010

Bila Tiba-tiba Diuji...

Dua hari saya sakit peha.Tiba-tiba sahaja sakit peha apabila bangun dari tidur.Kifarah atas dosa-dosa saya agaknya sehingga diuji sedemikian.Hari pertama tidak berkesempatan untuk ke klinik kerana suami balik dah lewat petang.Lepas maghrib pula saya sudah kepenatan,maka saya hanya tidur sahaja.Bila saja masuk hari kedua,bila balik dari sekolah saja,sakitnya makin menjadi-jadi hingga hendak membengkokkan kaki pun sakit.Itulah kesannya apabila banyak bergerak.Di sekolah,panjat tangga sudah kemestian apatah lagi berjalan-jalan.Di dalam kelas pun saya tak betah sekiranya hanya duduk di kerusi sahaja tanpa berjalan-jalan memerhatikan anak-anak murid membuat latihan.Lagipun ada juga antaranya yang suka mengambil kesempatan jika kita terlalu menaruh kepercayaan kepada mereka.Kita di depan, mereka di belakang sempat lagi membuat kerja lain.Siapa yang tak naik angin.Bila minta hantar buku,ada pula yang tak sempat nak siapkannya apabila dalam kelas asyik buat kerja lain.Setelah menelan tiga biji ubat,barulah lega sekarang ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan