Selasa, 14 September 2010

Beraya di Besut Lagi(2)

Sesi ziarah-menziarahi tidak serancak zaman kanak-kanak dulu apatah lagi sekarang kebanyakan ibu saudara telah kembali ke rahmatullah.Apa-apapun, saya mengambil kesempatan ini untuk bertandang ke rumah kawan lama.Kami berkawan baik semasa di tingkatan 5 dulu.Hajatnya nak rancak bertandang tetapi disebabkan pada hari raya pertama tiba-tiba mulut kena ulser,maka hasrat itu tinggal harapan.Bertandang ke rumah kawan lama tempoh hari pun saya sekadar minum air tanpa menjamah makanan yang dihidang kerana sukar nak menelan makanan. Hingga sekarang mulut belum baik lagi.Sempat juga saya pusing-puisng sekitar bandar Jerteh yang dah banyak berubah.Nasib baik jalan ke bandar Jerteh tidak sesak.
muka dah berminyak sebab dah petang.Adik sempat menegur muka saya yang tidak secantik dulu(cantik ke saya ni?bersyukur dengan kurniaan Ilahi.)Dah lama saya tak pakai krim kecantikan kerana selalu saja ada masalah wajah tak sekata.Sekarang masih dalam proses melihat perubahan setelah krim kecantikan Sendayu Tinggi diberhentikan seketika.
tempat letak kereta bersebeahan Econ Jaya sudah berubah.Sudah berbumbung.Perhentian bas Jerteh pun sudah tiada ti tempat asal.Berpindah ke mana,tidak pasti
singgah membeli kain selimut dan anak telekung sembahyang.Sempat juga membeli beras nasi dagang.Nak masak bila tak pasti lagi tapi stok mesti ada.Nampak petai jeruk,sempat juga rembatnya.beli barang makanan di sini memang tidak perlu was-was kerana majoriti orang Melayu yang buat.Satar yang selalu menjadi buruan apabila balik ke Besut tidak dapat dibeli kerana mulut ulser..alahai...
Masjid Hadhori berjaya dirakamkan dalam kereta sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan