Ahad, 12 Januari 2014

Plaza Alam Sentral dan S.19

Dah lama berhajat nak ke Plaza Alam Sentral di Shah Alam untuk meninjau-ninjau di Mr Diy dan Romantika, baru semalam dapta pergi.Jalan selamat pergi sendiri sebab taklah stress dengan kerenah anak-anak.Nak membeli memang ambil masa yang lama.Kebetulan kena cari baju putih untuk Puteri Islam kerana tahun ni menjadi guru penasihat PI,maka kenalah pakai baju seragamnya pada hari Rabu.
Masa cakap dengan suami nak ke PAS untuk beli kain,suami mula bersuara:"kain apa lagi?"Ingat saya nak deko rumahlah tu.
Bila dah sampai di Mr Diy,memang sahlah saya beli juga barang-barang untuk deko.Kali ni,semua barang deko warna hijau.Cadangnya sebelum ni nak membeli-belah untuk kasut dan beg tangan baru tapi bajet dah lari ke barang-barang hiasan rumah pula.Sanggup begitu.Tak apalah,pakailah kasut dan beg tangan yang lama dulu.Dah rosak,barulah beli yang baharu.
Tak pernah lagi ke PAS sendiri.Sebelum pergi,kenalah tau tempat nak parkir kereta dan cara nak membayarnya supaya taklah gabra semacam nak lalui situasi tu.
Tempat pertama yang dituju ialah Mr Diy.Boleh tahan besarnya tempat tu tapi kertas dinding yang ditinjau masih tak banyak.Ada juga dua kertas dinding yang corak cantik sikit.Kertas dinding biasa sja yang ada tapi tak banyak.Nak beli untuk lekat di pintupun tak cukup kerana setiapnya ada satu gulung sahaja.Sejam juga berada dalam kedai ni.Walaupun barang-barangnya murah,habis dalam seratus lebih juga berbelanja.
barang-barang yang dibeli.rak rempah tu tak tahu nak letak apa sebab rak rempah ratus dah ada.beli sebab warna hijau.gaun tu sebagaipengubat hati sebab tak ada nak perempuan.buat hiasan juga tu sbb sayang kain tu nak dibuat lap.penyangkut hijaupun tak tahu tempat nak digantung
Barulah nak ke Romantika.Tangan dah penuh dengan barang,turun bawah dulu simpan barang.Kebetulan parkir bahagian bawah sekali dan dekat dengan tempat pembayaran.Rambang mata apabila masuk ke Romantika.Sekarang sedang diadakan jualan murah untuk semua pembeli.Tak jadi ahlipun boleh dapat harga murah.Di KK Home Deco,harga murah hanya untuk ahli saja.Jadi,untungka kalau ke Romantika.
Di sinipun lebih kurang satu jam juga.Setiap kali nak ambil barang,terfikir pula:berguna ke?tak membazir ke?Maklumlah sebelum ni ada barang-barang yang dibeli masih disimpan baik.Barang hiasan memang tak guna,sekadar hiasan saja tapi praktikalkah hiasan tu?Saya beli apa?Tungguuu.Bila dah deko nanti baru saya tunjuk..
Jam hampir pukul 3 masa saya keluar dari bangunan PAS.Masa ni belum makan lagi.Pagi tadi hanya sarapan roti saja.Kebiasaannya dah kenyang masa ni tapi disebabkan teruja nak membeli-belah,perut pun boleh tahan.

Satu lagi tempat yang nak sangat sampai iaitu di My Diy di Seksyen 19.Tempat tinggal masa di Shah Alam dulu.Bila dah sampai di sini,dah berubah tempat ni.Masa tinggal di S 19 ni dulu,bangunan-bangunan ni selalu saya pergi.Jalan kaki saja sebab tak tahu pandu kereta masa ni,lagipun dekat saja.


Ada 3 ruang niaga di My Diy ni.Satu ruang untuk barang-barang hantaran kahwin seperti reben,bunga dan sebagainya.Kedua dan ketiga seperti sama saja iaitu ruang untuk pertukangan rumah  dan  barang-barang diy.Apabila masuk ke My Diy,tak pula barang-barang yang menarik.Pasu ni saja yang menarik tapi harganya mahal.Bongkah warna-warnipun yang berharga RM 19.90 tu pun tak tergoda kerana semua ruang di rumah dah ada hiasan.Tak nampak tempat dan cara nak deko lagi untuk bongkah tu,jadi tak perlulah nak membazir.Lagipun hanya satu bentuk itu saja yang ada.


4 ulasan:

  1. teringin jugk nk pi s 19 tu..tp xkesampaian lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak ni kalau hujung minggu yg tak cuti sekolah sangat malas nak keluar tapi sbb mood nak deko masih ada,lagipun cuti banyak dlm minggu depan,blhlah jalan2...ambil masa yg sesuai,jamu mata dan cari idea dulu,kalau berkenan pergi lagi...

      Padam
  2. Aslmkm..spice rack tu berapa ye kat diy?

    BalasPadam
    Balasan
    1. RM 14.90...rasanya macam tulah...

      Padam