Jumaat, 7 Februari 2014

Bilik Kerja

Bilik di tingkat bawah banyak fungsinya.Bukan setakat menjadi tempat solat,bilik itu juga menjadi bilik tetamu jika ada saudara bertandang,tempat transit barang dan ruang kerja untuk saya.Disebabkan bilik ini selalu menjadi tumpuan,maka kerja-kerja mengemas bilik ini mesti dilakukan dengan kerap.
Untuk catatan ini, saya ingin berkongsi tentang peranan bilik bawah  sebagai ruang kerja saya.
Semestinya kena ada pencetak kerana sudah 5 atau 6 tahun saya tidak menulis rancangan mengajar harian kerana menaip di laptop lebih mudah.Pencetak itu merupakan yang ketiga dan sangat mudah dikendalikan kerana saya boleh menggantikan dakwatnya sendiri jika dah habis.Sebelum menggunakan pencetak ini,selalu minta bantuan daripada suami jika kehabisan dakwat.Lecehnya.
Di sinilah saya berblog,berfb dan melakukan kerja-kerja sekolah seperti masukkan markah SAPS, buat APDM dan SMM.
Ruang kerja untuk anak-anak di ruang tamu.Mereka membuat kerja sekolah di meja makan kerana meja belajar untuk meeka telah disimpan di dalam bilik stor gara-gara Akmal sangat aktif memanjat.Alat tulis untuk mereka disimpan di dalam almari yang menjadi penghadang ruang tamu dan menonton.Almari dijadikan tempat menyimpan alat tulis kerana kedudukannya tinggi dan mudah dicari serta dicapai.





buku-buku untuk rujukan semasa disimpan dalam rak yang bersekali dengan meja tulis


stok alat tulis yang ada



gunakan tempat menyimpan sudu yang dibeli di Mr Diy untuk meletak alat tulis supaya mudah diambil







Tiada ulasan:

Catat Ulasan