Ahad, 8 Jun 2014

Simpan Cawan

memang tak berhabuk walaupun berlubang kerana disimpan dalam kabinet yang bertutup...bakul besar bahagian bawah tu muat untuk 2 jenis cawan manakala bakul atas tu 1 jenis saja bersekali dengan piring-piringnya.Harganya RM 21.50 dan RM18.50
Dalam internet tidak jumpa pula cara yang praktikal untuk simpan cawan dalam kabinet.Sebelum ni,cawan disimpan macam biasa saja iaitu susun tindih-tindih cawan tu seperti gambar di atas tu.Apabila macam tu,makan ruanglah pula,susah pula tu nak ambil.Setelah habis fikir,barulah datang idea nak susun cawan dalam bakul.
Kebetulan masa ke Mr Diy dulu,sempat juga tilik-tilik bakul yang berpenutup ni tapi tak tahu nak guna macam mana.Harganya pun agak mahal juga,berbelas-belas ringgit makanya memang tak belipun kerana bimbang membazir kerana tak tahu nak guna.
Bila dah datang idea ni masa mengemas dapur,takkanlah nak ke Mr Diy...makan masa juga sedangkan kerja mengemas perlu dihabiskan dengan segera.
Nak tak nak,cubalah nasib di kedai berdekatan dulu.Nasib baiklah kedai peralatan dapur di sini ada menjual bakul ni,tak perlulah nak ke Mr Diy.walaupun harganya agak mahal sikit berbanding harga di Mr Diy,tapi itulah kos melepas untuk masa.Nak ke Mr Diy makan masa juga sedangkan malas pula nak tangguh-tangguh kerja mengemas dapur yang dah beberapa hari beroperasi ni tapi tak siap-siap juga.

3 ulasan:

  1. suka sgt dgn bakul hijau tu.....!! :))

    BalasPadam
    Balasan
    1. peminat hijau akan sukakan semua benda hijau...:))

      Padam
  2. Good idea ni..boleh tiru ye?
    Sy pun suka sgt apple green

    BalasPadam