Selasa, 27 Januari 2015

Lain Yang Dicari,Lain Yang Pula Yang Dapat...

Aktiviti selepas balik sekolah semalam
agak  menyeronokkan walaupun hanya menerjah kedai menjual peralatan rumah saja.Semuanya gara-gara kerja menghias kelas yang belum selesai lagi.Memandangkan semalam saya berada di kelas sendiri masa terakhir dan pelajar sesi petang pula mengikuti perhimpunan rasmi di dewan,makanya saya meminta beberapa orang pelajar untuk menyiapkan papan kenyataan kelas.Dapatlah mengemas kain yang dipasang di papan kenyataan dan memasang 'border' untuk pembahagi mata pelajaran.
Memandangkan kain jc yang saya beli untuk dipasang di papang kenyataan kelas,keadaan kain menjadi memeri apabila ditarik dan menyebabkan kain tidak tegang dan berlipat.Nak dibuka dan dipasang semula,bimbang pula situasi akan menjadi lebih teruk.Maka,terdapatlah bahagian yang tidak sedap dipandang mata.Pertama kali beli kain jc ni dan rasanya sudah serik kerana agak sukar nak melekatkannya di dinding.
Pelajar cadangkan supaya menampal pelekat bunga.Sebab itulah yang cuba mencari bunga tu di kedai yang berhampiran perumahan.Masa ke Diy tempoh hari,tak terfikir pula nak membeli pelekat bunga ni.Nasib tak menyebelahi,tak adalah pula pelekat bunga tu sedangkan sebelum ni banyak sangat di kedai tu.
Terpaksalah saya menapak ke kedai lain dan terjumpalah kain renda hijau ni.Satu-satunya saja yang ada dengan harga RM 3.90.Ukurannya lebih kurang sama juga seperti yang ada di Kedai RM 2.Dah elok sangatlah ni,tak perlu beli di Jakel yang agak mahal tu.
Dah jumpa kain renda,jadi makin semangat nak menambah kole hijau yang pernah dibeli sebelum ini di kedai sebelahnya.Makanya,kedua-dua bahagian tempat gantung cawan dah penuh dengan kole hijau.
Tak dapat nak selesaikan masalah untuk menghias kelas pun tak mengapalah,sekurang-kurangnya bahagian untuk deko rumah yang menjadi terapi diri dapat dilaksanakan.

Kole tak cukup satu,tumpang kole yang dibeli di Daiso dulu..
Jika dapat seragamkan warna hijau untuk cawan-cawan yang lain tu akan nampak lebih menarik

Antara dua kole hijau yang dibeli di Daiso ni pun memang dalam kepala untuk dijadikan koleksi tapi bila dah jumpa yang lebih murah,memang perlu berjimatlah

yang ni antara yang disukai tapi ada Bone China pula..

Nota kaki:Banyak kole yang disimpan kerana ada tulisan 'Bone China'.Terfikir juga,bolehkah disimpan tu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan