Ahad, 25 Januari 2015

Ke The Strand Lagi...

Lepas gotong-royong kelas semalam,sempat lagi saya cuci mata di The Strand,Kota Damansara.Dahlah jalan sesak masa pergi dan balik di tempat pembinaan jalan raya(MR2?)Tak pastilah pula.Reda sajalah.Masa pergi cuti sekolah tempoh hari,ok saja jalannya.
Semalam,saja pergi untuk singgah di Mr Diy dan Daiso.Di Mr Diy,jumpalah kertas A4 berwarna yang 100 helai tapi hanrganya hanya RM 5.++ saja.Memang murah pun.Itu memang dah tahu tapi disebabkan tak bercadang nak ke sana,terpaksalah beli kertas A4 berwarna di kedai buku.Mahal sikitlah harganya.Di kedai RM 2 pun ada tapi warna yang pucat saja.Yang beli di Mr Diy ni memnag garang,untuk hias kelas memang menyerlah sangat.Dapat juga beli 'border' yang tak cukup di papan kenyataan bahagian belakang kelas.Yang paling tak tahan,jumpa KD yang warna hijau yang ditampal di bilik bawah.Bilik bawah belum sempurna lagi tapi bila dah sekolah buka,kerja menghias tertangguh saja.Kena tunggu cuti Raya Cina pula kerana cuti seminggu.
Bila dah masuk ke Diy,memang habislah duit.Selalunya lebih RM 50 walaupun barangnya murah tapi tangan suka saja ambil barang.
Bila ke Daiso,barang yang diborong di Diy dah satu plastik besar,senang hati saja saya letak di tepi dinding dalam Daiso.Orang dalam Daiso agak ramai juga bila hari minggu.Kalau hari bekerja,seorang dua saja yang ada.Bimbang juga kalau-kalau pekerja Daiso marah,tapi selamba saja letak barang di dinding depan Daiso.Bila dah nak ke kaunter,tengok barang yang diletak tadi dah tak ada.Cuak juga.Takkan ada orang ambil?Bila sampai di kaunter,penjaga kaunter beritahu,mereka simpan di kaunter kerana bimbang orang lain ambil.Baguslah macam tu.Tak terfikir pun nak letak di kaunter.Kalau ke Mr Diy Setia Alam pun macam tu juga.Selalu saja kalau nak masuk ke situ,barang dah banyak.Biasanya tinggal saja di luar sebab bersangka baik,takkan ada orang lain nak ambil.Nanti,bolehlah cuba tanya sama ada boleh atau tidak tinggalkan barang tu di kaunter.Kalau tak boleh,memang tak mesra alamlah macam tu...
Bila nak keluar dari The Strand pula,saya tersalah masuk jalan,tak pasal-pasal bertembung dengan kereta lain.Dari jauh,saya angkat tangan dan mereka tunjuk jalan yang betul dan beri laluan untuk keluar.Nasib baiklah kereta ada lesen besar, P.Haha.P tu dah lama luput tapi saja tak nak tanggalkan.Bila kes macam ni,taklah malu sangat.
kalau ada yang ini,mana tempat yang sesuai nak letak ni?

pameran perabot...seronok ni jika ada buaian macam ni tapi mesti harganya mahal...



Nota kaki:seronok kerana jumpa ramai orang yang 'sporting' walaupun KD klasik tu tak ada lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan