Selasa, 15 Mac 2016

Ke Rawang Tonton Wayang

Hujung minggu lalu saya ke Rawang lagi kerana membawa anak-anak menonton wayang Boboiboy.Sebenarnya ambil peluang nak jalan-jalan,menonton wayang tu hanyalah alasan saja.Ok jugalah sekali keluar dapat buat banya perkara.Pilihan yang ada ialah wayang di Setia Alam, Space U8 dan Aeon Rawang.Antara tiga tempat tu,Space U8 paling dekat tapi tak seronok nak jalan-jalan di situ,terpaksa masuk Shah Alam pula.Kalau di Setia City Mall memang seronok tapi bila beli tiket secara atas talian, hanya wayang di Aeon Rawang saja yang ada.Makanya,ke Rawang lagilah.Pertama kali mereka ni tengok wayang.Bukan budak-budak saja pertama kali masuk wayang,saya pun sebenarnya pertama kali masuk panggung wayang.Macam tak percaya pula.Memang saya diasuh tidak bersosial seperti ini.Zaman belajar di U dulu pun memang saya tak jejak ke panggung pun sebab kaki saya lebih suka ke perpustakaan hujung minggu.

Wefie dulu sebelum masuk Aeon kerana bangunan tu belum dibuka lagi masa kami sampai.Nak ke mana kalau tak tunggu dalam kereta dulu.

Bila dah sampai,ramai pula orang.Nasib baiklah saya dah beli tiket malam tadi secara atas talian.


Inilah rupa tiket kami.Saya hanya cetak saja dan tunjukkan di pintu masuk,Seronoknya...caranya,google saja "beli tiket wayang online".tapi saya beli di sini.Mudah saja.


Lepas dah tonton wayang,anak-anak nak pula beli komik ni.Beli sajalah di Popular.

Masa nak balik,sempat singgah di Eco Shop RM 2.tol dah mahal,alang-alang nak datang semula ke sini.Bertambahlah lagi koleksi hijau saya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan