Rabu, 30 Jun 2010

Kau Laksana Bulan


Sudah lama saya membaca novel ini dan kini hampir lupa jalan ceritanya.Disebabkan terbawa-bawa dengan satu daripada slot di tv2 yang mengadaptasi cerita ini,kini saya membelek semula novel tersebut.Nasib baiklah sekarang tv sudah ada dua(gara-gara bola,tv jadi dua),jadi dapatlah saya menonton cerita tersebut.Membaca dan menonton mempunyai kepuasan yang berbeza.Sebut sahaja cerita yang berkisarkan dunia penulisan,saya memang seronok menontonnya.Sinopsis ceritanya(dipetik daripada:caluk.kangooclubmalaysia.com)

Kau Laksana Bulan akan membawa anda bersama-sama Adrianna mengembara ke dunia karya dan alam cintanya!Dunia penulisan yang diterokai, merenyahkan perjalanan hidupnya. Terlalu banyak 'kejadian' yang membebankan semangat untuk teruskan kerjaya.Pun begitu, dunia percintaannya tidak mudah seperti diharapkan. Ibunya mahu melihat Adrianna berkahwin cepat, namun harapan dan impian tidak pernah terjadi sepertimana yang direncanakan. Walaupun sudah ada kriteria yang disusun rapi dalam hal memilih calon, malang baginya kerana sering terperangkap dalam bayangan yang dicipta.

Syafik merupakan cinta pertama, namun terputus buat seketika. Kini lelaki itu kembali mengetuk pintu hatinya. Sementara Razif pula, cinta kedua yang meninggalkan kesan perit dan sakit hinggakan hidupnya terumbang-ambing, kecewa, seterusnya menutup ruang-ruang di hati untuk bercinta lagi. Firas, pemuda yang berbeza karakter daripada kriteria yang ada. Dalam begitu, lelaki itu mampu mengganggu konsentrasinya. Akhir sekali, masih ada Eizlan yang muncul secara misteri, dan mula menghantui hidupnya!Kau laksana bulan yang menyinari hidupku... dan akulah punggukmu yang sanggup menanti sang bulan tersenyum di langit"
Kau Laksana Bulan pastinya merupakan novel yang mendebarkan dan akan membuat anda mahu terus membaca untuk mencari jawapan kepada teka teki dalam perjalanan cerita!