Ahad, 27 Jun 2010

Pecah Satu Ada Satu Lagi



Beberapa sms yang diterima daripada KKHome Deco menyebabkan hati ini meronta-ronta nak ke sana.Potongan harga untuk ahlinya mendorong saya meninjau-ninjau barangan yang akan dibeli.Melihat almari yang diberi potongan sebanyak 30% sedikit sebanyak menggugat hati untuk memilikinya.Tetapi apabila difikirkan semula, warna putihnya itu menggoyah minat.Jika warna hijau,rasanya memang saya akan membelinya.Saya bukanlah peminat deko Inggeris,tetapi disebabkan suka dengan suasana yang ceria dan meriah di dalam rumah,nampaknya saya juga seperti penggemar deko inggeris juga.Namun,seboleh-bolehnya saya ingin mengelakkan hiasan rumah yang ketara keinggerisannya.Jika dicat semula alamari tersebut, hilanglah pula corak bunga di atasnya, sayanglah pulak.Walaupun masih banyak ruang di rumah,namun saya lebih senang dengan almari murah yang dibeli dulu.Malas nak berfikir pasal almari dan rak bergantung yang dijual murah,saya ke bahagian lain.Entah apalah malang nasib hari ni,semasa hendak meletakkan mug,tiba-tiba satu cawan kecil jatuh.Berderai di atas lantai.Walaupun agak ramai orang masa itu, namun tiada seorangpun yang mengendahkannya dek kerana leka memilih barang.Pada masa itu,seorang kanak-kanak lelaki yang datang menjengok.Semasa saya meletakkan teko kecil,tiba-tiba penutupnya pula jatuh ke lantai.Berderai sekali lagi.Masa ini barulah ada mata yang memandang.Nasib baiklah tak mahal.Barangan tersebut juga akan dapat percuma satu apabila membeli satu.Selamat duit.Gara-gara nak membayar cawan yang telah pecah,terpaksalah saya mengambil cawan tu walaupun pada mulanya memang tak berminat. Nampaknya buat hiasan sahajalah cawan tu.