Sabtu, 17 Ogos 2013

Riang Ria Raya 2013


Cerita ikut putaran jam:
@Malam raya,sempat lagi kami ronda-ronda pekan Kuala Selangor kerana nak 'menidurkan' Akmal.Belum jauh berkereta,dia dah tidur.Cari baju raya untuk suami tapi semua baju Melayu warna merah dah habis....
@Rupa2nya sepupu Ammar juga tema merah juga...main game masa raya.
@Adib bad mood sebab tak berpeluang main game gamaknya ni...tetiba bad mood.
@Pintu jeriji mesti ditutup selalu.Kalau terlepas pandang,macam lipas kudung si Akmal berlari keluar..dalam pada itu,boleh pula 3 kali dia terlepas kurungan,penatnya mengejar...

Cerita ikut putaran jam:
@Masa bertolak ke Besut jam 12.30 tengah hari pada hari raya kedua, terserempaklah pula dengan kaum Cina yang nak bercuti ke Genting,bersesak2lah pula di jalan raya
@Akmal sudah bosan,panjat di belakang kereta.Nasib baiklah dia tak buat hal sangat dalam dalam perjalanan yang jauh.
@Dalam perjalanan ke Kuala Terengganu,sempat beli keropok lekor dulu.Mana-mana gerai yang singgah rasanya tak ada masalah tentang kesedapannya kerana majoriti keropok yang ada di Trg rasanya sama,cuma nak pilih yang tak gatal apabila dimakan...
@Dalam perjalanan,ada sekumpulan kerbau di padang,anak-anak seronok tengok.
@Hanya dapat beraksi di motor saja...
Masa bertandang ke rumah abang dan sepupu,sempatlah tinjau-tinjau deko-deko raya.

Cerita ikut putaran jam:
@Hiasan di dinding di rumah baharu abang...
@Semasa membelek majalah,jumpalah dengan deko ni.Nak cari idea untuk ruang keluarga di tingkat atas
@Tiada kaitan dengan deko tapi amat kagum dengan kebolehan anak buah yang boleh buat tulisan sebegini dengan baik,hanya sekali lakar saja..
@Sekali pandang rak ni,cantiknya.Agak2nya boleh jumpa rak sebegini di Sungai Buloh?
Disebabkan kami tak bergambar semasa raya kerana suami tak ada baju merah,gambar ni diambil pun masa dia pergi kerja.Maka, suamipun tak ada dalam gambar ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan