Ahad, 3 Januari 2010

Perjuangan Akan Bermula

Esok merupakan hari pertama persekolahan dan juga merupakan hari pertama peruangan untuk tahun 2010.Getarnya memang ada kerana setiap tahun,saya akan mendapat murid yang berlainan.Tugas sebagai guru tingkatan 4K memang agak mencabar kerana kebiasaannya murid-murid kelas K akan bermasalah.Harap-harap 4K tahun ini akan baik berbanding murid-murid tahun lepas.

Persiapan masih lagi dalam proses.Tudung belum lagi digosok dan beg untuk ke sekolah juga belum disiapkan.Rancangan mengajar untuk esok sudah disiapkan.Peringatan daripada PK semasa mesyuarat yang pertama lalu amat mencemaskan juga kerana saya masih lagi dalam kategori guru baharu di SMKBBSB.Tersilap hari bulan,saya pula kan dipantau oleh pelawat.Kebiasaannya pelawat akan datang ke sekolah pada hari pertama untuk meninjau keadaan dan perjalanan hari pertama.Sekolah lama pun begitu juga,cuma saya tidak pernah dipantau oleh pihak luar kecuali oleh KB sahaja.

Anak-anak juga telah dikerahkan supaya tidur awal kerana esok terpaksa keluar awal bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas.Tahun ini juga cabaran untuk saya mempersiapkan anak sulung kerana dia akan ke sekolah tadika.