Khamis, 7 Mei 2015

Membeli-belah Beg di Sungai Mekong

Awal-awal lagi akak yang membawa kami ke HCM berpesan,"beg di Sungai Mekong sangat murah'.Jadi tanda tanya juga.Beg macam mana tu yang murah sangat?Saya tak endahkan pun kerana tak berhajat nak membuat koleksi beg.Bila sampai di tempatnya,wow...!Terujanya tapi saya tak juga membelinya kerana tak terfikir pun untuk berbuat demikian padahal ada beg dijual semurah RM 5.Bolehlah dibuat cenderahati tapi tak terfikir pula masa tu!Sekarang, dah rasa kecewa.Tempat ini tidak berapa jauh dari Sungai Mekong dan tempatnya agak tersorok.Tempat ini bukan di pulau yang ada di Sungai Mekong.Dah puas menjamu mata di sini,harga beg yang ada di pulau Sungai Mekong tak tertanya pula.
Mengapa beg di sini murah?
1.Kawasan ini mungkin kurang dikunjungi berbanding di Pasar Malam Ben Thanh 
2.Beg-beg ini ialah produk penduduk tempatan yang tinggal di pulau Sungai Mekong.Mereka buat dan pasarkan sendiri.

Beg kulit yang dijual di sini juga yang dijual di KL dengan harga hampir ribuan ringgit.Beg tangan daripada kulit buaya dijual RM380.




beg yang merah tu daripada kulit burung unta..RM 150/170.ada 3 lagi di dalamnya


beg ni dijual RM 5 sahaja


RM 20...







1 ulasan:

  1. Murahnya harga beg warna coklat yang sama corak tu. RM5.00 je...

    BalasPadam