Ahad, 27 Disember 2015

Karpet di Dapur

Bermula dengan pertanyaan daripada rakan deko yang hendak meletakkan karpet di dapur dan gambar-gambar yang dipos,saya juga terpengaruh.Mana tidaknya,sebelum ini saya menggunakan karpet kain tu.Walaupun dah ada biji-biji di belakangnya namun tetap berganjak dari lantai dan selalu kena betulkan.Agak rimas juga begitu.
Mulalah saya mencari.Menurut maklumat daripada rakan-rakan deko,karpet ni ada jual di pasar raya Sakan dengan harga yang agak murah.Jauhlah pula nak ke Kuala selangor.Masa ke sana hujung minggu lepas tak sempatlah pula nak singgah sebab dah lewat petang.Malamnya ke rumah adik ipar.Barulah teringat di kawasan perumahan ada kedai jual karpet.Ada juga jumpa di satu kedai tu tapi karpetnya agak tebal.sayang juga nak letak di dapur.Berat juga.Kononnya nak cari dulu.Kalau dah tak jumpa sangat,memang terpaksalah pergi semula ke kedai tu.
Sebenarnya memang tak puas hati kalau tak mencari banyak tempat.Nasib baik jumpa juga di kedai karpet di Sungai Buloh.Kedainya tepi jalan sahaja.Dua kedai yang ada di ditepi jalan tu hanya seorang tuan sahaja.Yang besar berharga RM 35 dan yang kecil tu RM 10 setiap satu.Dah minta dikurangkan lagi tapi tidak dapat harga yang lebih murah.Reda sajalah sebab nak sangat.Bila diletakkan di dapur basah,tak cukuplah pula untuk dapur kering. 






2 ulasan:

  1. comel karpet bunga matahari dia..
    kita punya carpet pun asyik gerak-gerak je bila letak kat dapur..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di Sakan murah lagi,geram nak terjah Rawang tapi bilalah tu...di Mr Diy pun ok juga.

      Padam