Selasa, 8 Disember 2015

Kemaskan Sudip dan Senduk

Inilah susun atur di rumah saya.Pada awal tahun lepas,saya cuba minimumkan peralatan yang digantung tapi perkakas yang digantung itulah penyeri untuk dapur.Baru nampak jiwa dapur.Makanya,perkakas dapur dibiarkan bergantungan.Lagipun,tiada tempat juga nak menyimpannya bila kerap membeli peralatan baru.

Jika lihat gambar ni dan bandingkan dengan susun atur di rumah,alahai serabutnya hingga nak ambil barang pun susah sebab bertindan.Tak pernah pula nampak penyangkut seperti ini bertahan lama.Hampur setahun dah dia guna penyangkut yang dibeli di Lazada ni.Kebiasaan penyangkut seumpama ini yang saya beli memang tak tahan langsung.Nak lekat di dinding pun tak berapa nak sudi,inikan pula nak menanggung beban.Krefit untuk sumber fb.

Pada mulanya nak gunakan penyangkut yang ada skru tu tapi kena gerudi dinding pula.Sebagai alternatif lain,saya gunakan ni tapi tak boleh untuk barang yang berat.

Yang ini pun tahan tapi dah tak jumpa penyangkut besi seperti daun tu di kedai RM 2.Yang ini hanya buka plastik di bahagian bawahnya dan akan melekat elok di dinding.Tak pernah jatuh pun sejak saya gunakan ni.

Untuk sudip dan senduk yang berat boleh digantung di sini.Tiga penjuru jadinya tempat gantung peralatan sudip ni bila ruang yang ada digunakan sepenuhnya.

Ini hasilnya.Harap-harap mood nak mengemas ni sentiasa ada.Kebiasaannya sukar nak bertahan lama kerana mood sentiasa ada pasang dan surutnya macam air juga.



1 ulasan:

  1. saya suka pakukan kat dinding sebab tahan lama dan kukuh sikit

    BalasPadam