Ahad, 21 September 2014

Ruang Kerja Dapur Comel

Salam hujung minggu.Esok dah mula kerja.Hari ni nak kongsikan tempat saya masak hari-hari.Masak pun yang mudah-mudah saja.
Semasa pembinaan kabinet ni,saya pastikan ada ruang kerja kerana apabila memasak,saya akan menggunakan sepenuhnya ruang yang ada.Saya tidak selesa jika ruang kerja sangat sempit apatah lagi jika kena berjalan sana sini.Ruang dapur yang lebih kurang 4 x 3 kaki saja luasnya ni memang memudahkan kerja.Kerja-kerja memasakpun tak penat sangat.

Saya tertarik dengan rak pinggan ni semasa ke rumah kakak di KT dulu.Teratur saja pinggan mangkuk di rumahnya.Makanya,saya belilah juga tapi disebabkan skil mengemas tu kurang ada berbanding kakak, rak pinggan tiga tingkat saya ni pun masih berkeadaan sesak.Gambar ni selepas sesi mengemas,nampaklah tersusun sikit.biasanya saya letak saja pinggan mangkuk yang dicuci tanpa menyusunnya dengan teratur..

Gagal untuk menjaga benda kalau warna cerah..rasa nak tampal kertas dinding berpelekat untuk ruang kerja yang tak berapa luas ni..

nasib baik ada ruang lagi di sini.bolehlah guna untuk letak apa-apa..

Sebelah kiri pun ada ruang juga.biasanya saya menumbuk bawang di situ saja.Bila dah perasan ada sedikit retak di jubin tu,makanya kerja menumbuk kena pindah ke tempat lainlah 

Nota kaki:Susah juga nak biasakan diri menyusun atur pinggan mangkuk di rak pinggan setiap kali mencuci pinggan...

2 ulasan:

  1. Comey la bekas sabun bsuh pinggan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada dijual di kedai peralatan dapur...suka guna yg mcm tu sbb senang nak letak berus pencuci

      Padam