Sabtu, 7 Ogos 2010

Sekolah Ganti...

Hari ni sekolah ganti untuk cuti Deepavali.Kebiasaannya memang murid tak ramai yang datang.Namun,sekolah ganti berjalan seperti biasa.Kelas saya hanya 3 orang saja yang datang.Pada hari Khamis, saya telah berpesan kepada murid-murid 4 H supaya datang ke sekolah kerana saya akan ulang kaji sastera.Minggu depan sudah ujian kedua.Murid-murid PMR pula akan menghadapi peperiksaan percubaan.Untuk kelas 4H,saya sudah bersedia dengan beberapa soalan,cuma tak sempat nak taip saja.Alasannya nak berjimatlah konon..Bila masuk saja ke kelas,aduhai...mengecewakan saja.Empat orang saja yang datang.3 orang pelajar lelaki tu memang tak berminat nak belajar,maka seorang sajalah yang boleh diharapkan.Sambil murid tu menyiapkan nota yang diberi,sempat lagi saya menghadap buku rancangan mengajar.Selama ni kalau masa mengajar,memang tak sempat nak menjengok buku rancangan mengajar.Selepas rehat,majlis persaraan seorang daripada guru pula diadakan.Sebenarnya,majlis persaraanlah merupakan majlis yang besar pada hari ini.


berkumpul di luar dewan untuk mengiringi Puan Zuraidah balik


sedang menikmati jamuan di Bilik Ert

Tiada ulasan: