Ahad, 8 Ogos 2010

Tertunda..Tak Pasti Lagi Bila

Sepatutnya ada majlis kenduri di rumah hari ni,namun disebabkan sebab2 tertentu,tertunda lagi.Entah bila tak pasti pula.Elok juga tak jadi kenduri hari ni memandangkan dapur di bahagian belakang belum siap lagi.Situlah sebenarnya ruang kerja untuk membuat persediaan.Nampaknya lepas rayalah pula.Pening juga ni bila rakan2 di sekolah lama masih menagih untuk bertandang ke rumah,ditambah pula dengan rakan2 baru di sekolah baru,rakan2 lama masa di bangku sekolah dulu dan jiran tetangga lagi.tak lupa juga beberapa orang rakan blogger yang saya saya kenali.ramai tu nak kena jemput...apa2pun niat ikhlas nak menjamu..
Ruang dapur tu hampir siap.Singkinya memang elok sangat buatannya hingga anak yang berumur lima tahun pun pandai memujinya.Patutlah taukenya bertanya kepada saya,"tak nak tukar dapur baru ke,yang cantik sikit?"Maklumlah dapur yang ada hanyalah dapur biasa saja.Rupa-rupanya table top yang dibinanya tak sepadan dengan dapur buruk saya.Dapur dah ada,hadiah daripada Anjung Seri,cuma tidak digunakan saja.Mahal juga dapur tu.Nampaknya memang sudah masanya untuk saya gunakan dapur baru tu.Simpan lama2 pun nanti rosak juga.