Isnin, 16 Disember 2013

Karpet Kuilt

Catatan ni merupakan catatan tertunda kerana gambar yang ada dalam simpana telefon bimbit akan dipadam.Sebelum ppadam,buat catatan dulu.

Masa saya beli cadar untuk rumah baru dulu,saya memilih kedua-dua cadar tu warna hijau kerana warna hijau merupakan warna kegemaran. Seorang rakan sekerja yang berpangkat kakak telah menasihati saya supaya jangan beli warna sama.Alasannya,apabila warna sama,cadar nampak tidak berganti.Betul juga nasihatnya tu.Maka, saya beli satu lagi berwarna biru.
Apabila saya teringin nak membuat koleksi karpet kuilt,saya dah lupa pesanan tu.Karpet yang saya beli kesemuanya warna hijau tetapi di tempat yang berlainan.Beli pula secara atas talian,manalah kita boleh membelek-belek,hanya dapat gambar sajalah.Itupun dalam gambar nampak ceria,apabila dah sampai di tangan kita tidaklah sebegitu.Selalu saja terkena seperti itu tetapi disebabkan semangat nak membeli tu sangat menebal,dah terkena berkali-kali pun tetap suka membeli 'on line'.
Begitulah yang terjadi dengan dua karpet ni.Sama saja coraknya,cuma corak kain saja yang berlainan sedikit.Memang sesuai dihampar berdekatan supaya nampak selari tetapi yang lain-lain dismpan dulu kerana tiga hero ni sangat lasak dan susah nak disiplinkan.Jika orang lain cuci karpet tu sebulan sekali,nampak gayanya saya memang tak boleh buat begitu.Sebula dua kali  agak-agaknya kena cuci.
dihampar di ruang menonton

dihampar di tepi tangga





Buat masa sekarang hanya dua saja yang digunakan,satu di ruang menonton yang menjadi tempat baring-baring.Satu lagi di ruang menonton di tingkat atas.

@@Nota kaki:Jangan beli warna yang sama.Beli on line dengan Qaseh Shafini Salleh paling murah tapi tak boleh beli banyak sebab dah beli dengan orang lain.
beli dengannya hanya RM180 tetapi bila beli di kedai di Sungai Buloh, harganya mencecah RM280..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan