Sabtu, 21 Disember 2013

Mengemas Rumah

Saja nak kongsikan tips untuk mengemas rumah yang dipetik daripada fb laman deko.Catatan ini untuk memudahkan saya nak merujuk kemudian nanti sambil berkongsi dengan orang lain.
Kebiasaannya pada hujung minggu saya sibuk dengan urusan cuci baju dan hantar baju seragam sekolah untuk diseterika.Nak mengemas rumah pada hujung minggu pun kadang-kadang tak sempat.Kalau keluar ke mana-mana,lagilah urusan rumah tak sempat dihabiskan.Teruknya rutin hujung minggu saya jika musim persekolahan. Sekarang barulah boleh mengemas sepenuhnya tapi badanlah pula tak berapa nak larat habiskan sekaligus dalam satu masa.
Cara 1:
 Cara 2:
saya pernah praktikkan yang ini tapi dalam beberapa hari saja kerana waktu pagi selalu sibuk dengan persiapan nak ke tempat kerja walaupun bangun seawal 4.30 pagi.kena pandai urus masa ni...

Ada juga saya singgah di blog mengemas rumah tapi tak semua saya boleh praktikkan.Nampaknya tahun 2014 mesti pandai urus masa.Antara mengemas dan menghias,yang mana satu patut diutamakan?Deko-deko untuk cuci mata,mengemas untuk keselesaan.dua-dua penting bagi saya 

Nota kaki:dah deko-deko baru bersemangat nak mengemas supaya boleh cuci mata dengan selesanya... 



2 ulasan:

  1. hihihi..sy nampak komen sy kt atas tu. thanks sbb sudi msukkan komen sy dalam blog akak :)

    salam kenal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam mana boleh ternampak tu ye?he3...untuk perkongsian..

      Padam