Sabtu, 8 Disember 2012

Anak Patung Kertas dan Kain

Tiba-tiba saya teringat akan anak patung daripada kertas yang telah dikongsikan oleh bekas pelajar saya di fb.Mulalah saya mencari maklumat tersebut dalam google.Banyak juga.Ada juga insan yang berkongsikan kenangan lama tu.Elok jugakan kita simpan maianan kita dulu untuk ditunjukkan kepada anak-anak kita sekarang.

Dulu, masa tahun 1980-an,seronok main anak patung kertas ni.Dah lupa harganya tapi murah sangat.Anak-anak patung dan bajunya dijual dalam bentuk lembaran kertas.Lupa juga jumlah baju dan anak-anak patung dalam satu lembaran tapi kita akan koyak-koyakkan kertas itu untuk mendapatkan anak patung tersebut.

Semasa bermain,saya berdialog.Seingat saya,kami ada koleksi baju rekaan sendiri.Dah lupa siapa yang lukis:kakak atau adik?Tak pasti pula.Masa ni dah tertonjol bakat untuk jadi pereka fesyen dan pelakon.Daya kreativiti pemikiran kanak-kanak masa dulu sudah terdidik dalam permainan mereka.
Sekarang?Sukar untuk diperkatakan.

Selain anak patung kertas,saya juga pernah bermain anak patung daripada kain yang dipanggil "anak biawak".Mengapa?Tak pasti tapi itulah nama yang saya ingat.Jom kita tengok gambar yang diambil daripada GOOGLE.




anak patung kain

Tiada ulasan:

Catat Ulasan