Jumaat, 20 Februari 2015

Botol Susu Tupperware Tak Meleleh Lagi

Set Tupperware seperti ini dihadiahkan oleh rakan-rakan sekolah  masa melahirkan Akmal.Tak terfikir pula nak beli botol susu Tupperware tu tapi bila dah dapat macam tu,gunakan saja.Masalah pula timbul kerana susu meleleh apabila menggunakan botol tersebut.Tak ada cara penyelesaiannya,terpaksalah simpan saja botol tu.Agak lama botol susu tu disimpan hinggalah pertengahan tahun lalu baru digunakan semula.Puting susu yang suami belikan sesuai dengan botol tu.
Cadangnya nak buat catatan tapi tak terbuat pula.Bila dah agak lama dan stok puting susu dah habis dalam simpanan di rumah,saya dah lupa.Terpaksalah membeli dan mencuba lagi hingga jumpa semula puting susu yang sesuai.




puting susu mesti ada tapak di bawahnya...jika yang tak ada tapaknya,susu akan meleleh juga kerana puting susu tak ketat

jenama Fiffy

jenama Ok Baby pun boleh...tak mahal pun

Nota kaki:ada juga kawan beri botol susu Avent...bila tengok puting susunya berharga RM25,fikir dua kali pula...

2 ulasan:

  1. Salam awak..
    walaupun botol susu avent, masih leh guna puting botol biasa...
    mcm sy, botol avent, tapi guna puting pureen...jimat...

    jom follow saya
    wwww.mayanorhawati.blogpsot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke?tak pernah cuba pula sebab besar semacam je lubangnya tu.nanti bolehlah cuba.t kasih atas perkongsian ni

      Padam