Rabu, 5 November 2014

Jalan-jalan di Mr Diy Kota Damansara

Lepas waktu sekolah semalam,saya ke Mr Diy Kota Damansara.Waktu SPM macam ni,bolehlah jalan-jalan selepas waktu sekolah kerana pelajar bersekolah mengikut giliran dan kebiasaannya tak ramai pelajar yang hadir.Jadi,tak perlulah nak membuat persediaan mengajar untuk kelas.Masa peperiksaan barulah boleh lega sikit kerana tak perlu bersusah nak membuat persediaan mengajar.Nak masuk ke kelas perlu membuat persediaan terutama dari segi bahan yang nak dibawa.Sekarang,tak boleh nak cakap-cakap saja dalam kelas,nanti pelajar akan berkata cikgu tak mengajar tapi bersembang saja.
Tanpa bertangguh lagi,Mr Diy yang  berada dalam bangunan Aeon Big diterjah.Dahulunya bangunan tu dikenali sebagai Carrefour.Sangat mudah nak ke sana.Saya yang pertama kali pergi pun boleh jumpa bangunan tu tapi mesti cuba belajar memahami jalan dengan peta dulu.Misi kali ini tetap sama,nak mencari pelekat warna-warni tu di samping nak belajar jalan-jalan sendiri supaya kenal jalan.Cuti sekolah yang panjang nanti senang sikit nak jalan-jalan.Itu saja cara untuk menambah kemahiran memandu.Kalau takut sangat,memang takkan pandai.

Menarik juga bangunan ni dan memang sesuai untuk membawa anak-anak.Bila cuti nanti,bolehlah saya bawa anak-anak ke sini.Bangunan ni lebih menarik berbanding Space U8 tu.


20 minit dikenakan bayaran RM4 untuk seorang.









bahagian kegemaran...tak banyak corak kali ini.mana-mana Mr Diy pun macam tu juga sekarang..tunggulah stok baru,mungkin banyak pilihan coraknya.


bekas plastik ini saja yang ada.bekas yang berpenutup tak ada.Kalau nak tambah koleksi,kena pergi banyak Mr Diy.Kebanyakan barang tak sama di setiap kedai

2 ulasan:

  1. Gi mr.diy memang best..
    Ada je barang nak beli dan ada jer idea nak buat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang best...Sekarang seronok membeli barang-barang rumah

      Padam