Khamis, 20 November 2014

Projek Memfailkan Dokumen

Dah lama nak memfailkan dokumen yang berselerak tempat penyimpanannya tapi belum terbuat lagi.Bila dah ada cabaran 'Home Binder' ni,sekurang-kurangnya saya lihat tiga kebaikan untuk saya.Pertama,menyegerakan projek yang belum mula lagi ni.Kedua,mendorong untuk menggeledah serata tempat penyimpanan sementara(semestinya ni main selit saja hingga banyak tempat simpanannya) dan ketiga memdapat idea yang lebih baik untuk sistem fail di rumah.

1.Fail poket yang telah dibuang semasa sesi mengemas bilik guru pada tahun lepas,saya ambilnya untuk memulakan projek menyimpan resit-resit dan sebagainya.Memandangkan barang yang disimpan di dalamnya akan jatuh apabila tersalah cara angkatnya,maka timbullah idea lain.Fail ni dah digunakan untuk perkara lain pula sekarang
2.Beli fail yang agak tebal(RM8.90) dan longgokkan di dalam tu semuanya
3.Peralatan untuk memulakan projek 
4.Beli fail yang ada indeksnya supaya menjimatkan kerana tak perlu membeli bahagian pembahagian indeksnya secara berasingan

Apabila nak memulakan projek,terfikir pula tentang ketidakrasionalnya cara saya menyimpan bil-bil semasa.Cadangnya fail ini akan diletakkan di tingkat atas.Jika begitu,susah juga nak merujuk bil-bil semasa.Maka,timbullah pula idea nak mengasingkan fail untuk simpan bil dan perkara-perkara lain.Sebab itulah saya sanggup ke Giant hujung minggu lepas tapi terlupa pula nak membeli fail.Terpaksalah pula tinjau-tinjau di pasar raya yang berdekatan rumah tapi mahallah pula.
Maka,saya permudahkan dengan menggunkan fail yang ada sahaja.Fail ni dalam RM 2.20 saja.
Untuk isi dalamnya,belum sempat dimasukkan lagi kerana sibuk dengan kerja akhir tahun di sekolah.

4 ulasan:

  1. jimat dan praktikal..i LIKEEE...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ambil idea daripada group ni juga..

      Padam
  2. Nice :) keje cg memang sibuk.. Sy pn tengah cr masa nak kemas2

    BalasPadam
  3. Simple!!!
    Jom jemput singgah blog saya :
    www.rehanswardrobe.blogspot.com

    BalasPadam