Isnin, 15 Disember 2014

Cuti-cuti,Mengemaslah Rumah(2)

Cerita bab mengemas rumah memang tak sudah-sudah kerana kerja-kerja mengemas tak dibuat sekali gus tapi sikit-sikit.Lama-lama selesailah juga tapi ruang ysng dikemas dulu mungkin dah bersepah semula.Hu..hu.hu.Nasiblah kalau begitu.
Hasrat nak mengemas bahagian kabinet ni dah lama ada hingga bakul hijau untuk simpan barang tu tak sabar-sabar nak beli.Dah tak boleh nak tunggu ke Mr Diy dah sebab tak pasti pula bila nak ke sana,makanya bakul tu dibeli di kedai berhampiran rumah saja.Harganya pun mahal sikit tapi tersimpan saja bakul tu beberapa bulan.
Bila orang pos entri mengenai mengemas rumah,...mulalah terfikir:dah lama tak mengemas terutamanya bahagian dapur belakang
Bila lihat cara orang mengemas,...ooo ada idea ni.
Bila tatap gambar rumah yang cantik dan kemas,
tak boleh jadi ni,saya pun boleh kemas sekemas macam ni juga,mulalah diri tercabar dan bersemangat nak mengemas.
Tak besar pun ruangnya tapi nak ada semangat untuk menyusun barang-barang tu tak pasti bila sedangkan masa lepas raya lagi bakul-bakul tu dibeli.Kabinet tertutup,bolehlah lupa pasal ruang yang serabut tu.Kalau tempat senang nampak,mungkin takkan lama keadaannya macam tu.

Tak sanggup nak tunjuk gambar tapi nak tunjuk juga untuk pertama kalinya...
Ada yang nak pitam bila tengok gambar ni?semua barang main letak saja

Botol kosong pun disimpan juga...huhu...


 Ada tupperware merah di atas bekas kaca.Terfikir sejenak,siapa punya ni?Sendiri beli pun tak ingat sebab lama tak digunakan...

Sebenarnya tak lamapun mengemas ruang ni.Sebelum ke rumah kakak,sempat lagi saya kemaskan bahagian ni.Sekadar mengemas dan membuang barang yang tak perlu.Untuk mengubah kedudukannya,perlu masa yang lain.

Bahagian bawah:
bolehlah macam ni.kurang sikit serabutnya...sepatutnya kabinet ni hanya ada barang-barang dapur saja tapi entah macam mana boleh tersesat barang-barang lain pula
Bahagian atas:
pengering rambut disimpan di sini untuk memudahkan suami mengeringkan bulu kucing setelah kucing-kucingnya dimandikan..Tupperware simpan bersepah saja kerana tak ada ruang khas untuk semua Tupperware yang ada..

Nota kaki:Mula terfikir, bersepahnya peralatan rumah.Kalau dapat buat satu tempat,senangnya nak cari...

2 ulasan:

  1. sama laa..
    kalau datang malas, saya main sumbat je dalam kabinet

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tempat bertutup lagilah banyak peluang untuk sumbat saja..kadang2 lama pula tu habit macam tu..😪😪

      Padam